کتابخوان

راهنمای خرید کتابخوان الکترونیکی

در سال های ابتدایی عرضه کتابخوان های الکترونیکی شرکت آمازون، خرید کتابخوان الکترونیکی کار دشواری محسوب نمی شد. چرا که ۲ مدل بیشتر وجود نداشت : مدل کتابخوان الکترونیکی با وای فای و کتابخوان الکترونیکی با تری جی .  کاربر می توانست با توجه به مکان هایی که از کتابخوان استفاده می کند کیندل مورد نظر خود را به راحتی انتخاب کند.
اما اکنون انتخاب کیندل سخت شده است و دلیل این سخت شدن هم افزایش تنوع مدل و ویژگی های کتابخوان های الکترونیکی می باشد. امروزه کاربر و یا کسی که قصد خرید کتابخوان الکترونیکی را دارد حداقل ۳ مدل را پیش روی خود مشاهده می کند : کتابخوان الکترونیکی مدل آل نیو کیندل – مدل پیپر وایت و مدل اوآسیس . این ۳ مدل کتابخوان مشهور ترین و پر کاربرد ترین کتابخوان های شرکت آمازون می باشد. در این مقاله چاپگر پایتخت سعی می کند این ۳ مدل را با تمام جزئیات برای خوانندگان عزیز شرح دهد.

قیمت:

ابتدا از لحاظ قیمت که فاکتوری مهم در خرید کیندل می باشد این ۳ مدل را مقایسه می کنیم.
ارزان ترین کتابخوان الکترونیکی مدل آل نیو کیندل یا سری Simple می باشد و بالاترین قیمت در بین این ۳ مدل برای اواسیس می باشد که ویژگی های منحصر به فردی هم دارد و سری لاکچری کیندل محسوب میشود. کتابخوان الکترونیکی کیندل پیپر وایت از نظر قیمت در بین دو مدل آل نیو کیندل و اواسیس قرار می گیرد. برای اطلاع یافتن از قیمت های کتابخوان های می توانید بروی لینک های تعبیه شده کلیک کنید.

ویژگی های مشترک کتابخوان های الکترونیکی:

راهنمای خرید کتابخوان الکترونیکی

همه مدل های کیندل ها دارای یک سری ویژگی های مشترک می باشند در این بخش به معرفی آن های می پرداریم.
همه مدل ها به کتابخانه آنلاین آمازون که مرجع اصلی برای خرید کتاب های الکترونیکی برای کتابخوان های الکترونیکی می باشد دسترسی دارند. از این کتابخوانه آنلاین می توانید کتاب یا مجله و کتاب صوتی مورد نظر خود را پیدا کنید.
شرکت آمازون وقتی قرار است یک ویژگی جدید را معرفی کند این ویژگی را بر روی همه کتابخوان های خود فعال می کند. یکی از معمول ترین تغییرانی که آمازون با توجه به پاسخ هایی که از کاربران دریافت می کند تغییر ظاهری تم های کیندل می باشد . به صورت که از لحاظ فونت و اندازه فونت و ویژگی هایی از این دست که برای همه کتابخوان های شرکت آمازون در زمان معرفی ممکن می شود که کاربر می تواند با آپدیت کردن سیستم عامل خود که به صورت اتوماتیک انجام می شود به این ویژگی های جدید دسترسی پیدا کند.

کتابخوان الکترونیکی آمازون مدل آل نیو کیندل

کتابخوان الکترونیکی آمازون مدل آل نیو کیندل ۲۰۱۹ دارای صفحه نمایشی ۶ اینچی می باشد. یکی از ویژگی هایی که در مدل وجود ندارد صفحه لاک اسکرین می باشد که معمولا آمازون در این صفحه به معرفی کتاب های الکترونیکی برگزیده به عنوان مثال در طول یک ماه اخیر می پردازد و همچنین پیشنهاد هایی همراه با تخفیف برای دسترسی به کتابخوانه آمازون را معرفی می کند. این ویژگی در دو مدل دیگر موجود می باشد. پردازنده کتابخوان الکترونیکی آل نیو کیندل ۱ گیگا هرتز می باشد. این کیندل دارای ۴ گیگابایت حافظه داخلی برای ذخیره سازی کتاب های الکترونیکی می باشد. این کتابخوان دارای بلوتوث نیز می باشد (برای وصل کردن هدست یا هدفون به منظور گوش کردن به کتاب های صوتی) . طول عمر باتری این کیندل اگر کاربر روزانه یک ساعت مشغول مطاله کردن باشد می تواند با یک بار شارژ کردن کامل دستگاه ۳ الی ۴ هفته از آن استفاده کند.

کتابخوان الکترونیکی آمازون مدل پیپر وایت:

کتابخوان الکترونیکی پیپر وایت

دهمین نسل از کیندل پیپر وایت شرکت آمازون در فروشگاه چاپگر پایتخت موجود می باشد که در این بخش به معرفی ویژگی های مهم این مدل می پردازیم.
از مهم ترین ویژگی هایی کتابخوان الکترونیکی پیپر وایت دارا، ضدآب بودن این مدل است. پیپر وایت همانند کتابخوان الکترونیکی آل نیو کیندل از تکنولوژی بلوتوث برای کتاب های صوتی پشتیبانی می کند. کتابخوان الکترونیکی پیپر وایت در دو مدل ۸ و ۳۲ گیگابایتی عرضه می شود که کاربر می تواند با توجه به حجم مطالبی که دارد بین این دو مدل انتخاب کند. رزولوشن کتابخوان الکترونیکی پیپر وایت تقریبا ۲ برابر رزولوشن کتابخوان آل نیو کیندل می باشد (۳۰۰ پیکسل در هر اینچ)

کتابخوان الکترونیکی آمازون مدل اوآسیس:

راهنمای خرید کتابخوان الکترونیکی

کیندل اواسیس همان طور که در ابتدای مقاله عنوان شد در بین ۳ مدل معرفی شده در این مقاله بالاترین قیمت را دارا می باشد. صد البته که ویژگی های بیشتری نسبت به دو مدل قبلی معرفی شده را دارا می باشد که در این بخش به معرفی این ویژگی ها می پردازیم.
بارز ترین تفاوت کتابخوان الکترونیکی آمازون مدل اواسیس با کتابخوان الکترونیکی پیپر وایت و آل نیو کیندل اندازه صفحه نمایش این مدل می باشد. صفحه نمایش کیندل اواسیس ۷ اینچ یعنی ۱ اینچ بزرگتر از دو مدل قبلی می باشد. ویژگی دیگر کتابخوان اوسیس تنظیم خودکار نور صفحه نمایش با توجه به میزان نور خورشید در محیط باز و نور لامپ ها در محیط بسته می باشد. اهمیت این موضوع برای کسانی که می خواهند در هر شرایط نوری ای به مطالعه کردن بپردازند مهم می باشد. به عنوان مثال وقتی کاربر می خواهد قبل از بخواب رفتن در درون رخت خواب دقایقی به مطالعه کردن بپردازد به دلیل اینکه محیط در آن هنگام معمولا تاریک است و قاعدتا باید نور صفحه نمایش هم کاهش یابد تا چشم ها اذیت نشوند.
از ویژگی های قابل بررسی کتابخوان الکترونیکی اواسیس آمازون طراحی ارگونومیک یا طبی این کیندل می باشد. ارگونومیک بودن برای افرادی که مدت زمان طولانی مشغول مطالعه می شوند فاکتوری مهم به حساب می آید. چراکه سلامت مچ های دست چیزی نیست که به راحتی آن را از دست بدهیم. طراحی ارگونومیک کیندل اواسیس به صورتی می باشد که با هر دو دست می توانید از ارگونومیک بودن آن بهر ببرید و نگران مچ های خود نباشید. ویژگی تنظیم دمای نور نیز Color Temperature نیز از ویژگیهای جدید کتابخوانهای اوآسیس است.

وزن:

اگر بخواهیم اط لحاظ وزن مقایسه ای بین ۳ مدل معرفی شده داشته باشیم کتابخوان الکترونیکی اواسیس برنده این مقایسه می شود چراکه وزنی برابر ۱۳۱ گرم را دارا می باشد و وزن مدل و آل نیو کیندل ۱۷۴ گرم و کیندل پیپر وایت ۱۸۲ گرم می باشد. فاکتور وزن برای کاربرانی که مدت زمان طولانی مطالعه می کنند فاکتوری قابل تامل می باشد.

نتیجه گیری:

در این مقایسه سعی کردیم ویژگی ها و تفاوت ها و تشابه های ۳ مدل معرفی شده را همراه شما مرور کنیم تا خرید کتابخوان الکترونیکی با توجه به ویژگی هایی که برایتان مهم است انجام شود. به عنوان مثال همه مدل ها درای طول عمر ۳ تا ۴ هفته ای می باشند ولی تنها مدلی که طراحی طبی و ارگونومیک دارد اواسیس می باشد. کاربر می تواند ویژگی های مختلف را در نظر بگیرد و بعد از شناخت مدل های مختلف به خرید کیندل بپردازد. در جدول زیر خلاصه ای از مباحثی که مورد بررسی قرار گرفت را می توانید مشاهده کنید.

کتابخوان الکترونیکی اواسیس

کتابخوان الکترونیکی پیپر وایت

کتابخوان الکترونیکی آل نیو کایند

مقایسه کیندل های آمازون

Kindle Oasis

 

Kindle PaperWhite 10th Gen

 

All-new Kindle 10th Gen

 

 مدل

۷ اینچ

۶ اینچ

۶ اینچ

اندازه نمایشگر

۸ و ۳۲ گیگابایت

۸ و ۳۲ گیگابایت

۴ گیگابایت

حافظه

۳۰۰ پیکسل در اینچ

۳۰۰ پیکسل در اینچ

۱۶۷پیکسل در اینچ

رزولوشن

۲۵LED

۵LED

۴LED

تعداد LED جلو

۳تا۴ هفته۳تا۴ هفته۳تا۴ هفته

عمر باتری

 

کتاب صوتی کیندل اواسیسکتاب صوتی کیندل پیپر وایت کتاب صوتی کیندل آل نیو کایند

کتاب صوتی(با بلوتوث)

طراحی Flush-front کیندل اواسیسطراحی Flush-front کیندل پیپر وایتطراحی Flush-front کیندل پیپر آل نیو کایند ندارد

طراحی Flush-front

ضد آب کیندل اواسیسضد آب کیندل پیپر وایتضد آب کیندل آل نیو کایند ندارد

ضد آب

Warm light قابل تنظیم کیندل اواسیسWarm light قابل تنظیم کیندل پیپر وایت نداردWarm light قابل تنظیم کیندل آل نیو کایند ندارد

Warm light قابل تنظیم

سنسور تنظیم خودکار میزان نور کیندل اواسیسسنسور تنظیم خودکار میزان نور کیندل پیپر وایت نداردسنسور تنظیم خودکار میزان نور کیندل آل نیو کایند ندارد

سنسور تنظیم خودکار میزان نور

طراحی ارگونومیک (تبی) کیندل اواسیسطراحی ارگونومیک (تبی) کیندل پیپر وایت نداردطراحی ارگونومیک (تبی) کیندل آل نیو کایند ندارد

طراحی ارگونومیک (تبی)

 

چرخش خودکار صفحات کیندل اواسیسچرخش خودکار صفحات کیندل پیپر وایت نداردچرخش خودکار صفحات کیندل آل نیو کایند ندارد

چرخش خودکار صفحات

 

اتصال بی سیم (wifi) کیندل اواسیساتصال بی سیم (wifi) کیندل پیپر وایتاتصال بی سیم (wifi) کیندل آل نیو کایند

اتصال بی سیم (wifi)

 

طلایی و خاکستری

مشکی

سفید و مشکی

رنگ

 

بازگشت به لیست

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *