قلم نوری

بهترین قلم های نوری برای تدریس

بهترین قلم های نوری برای تدریس

بهترین قلم های نوری برای تدریس دروس مختلف، انتخاب‌های متفاوتی به شما می‌دهد.

دنیای تکنولوژی، دنیای اعجاب انگیزی است. روزگارانی یک هارد درایو ۸ مگابایتی وزن معادل چندین کیلوگرم داشت، اما امروز یک هارد ۲ ترابایتی، که از نظر ظرفیت قابل مقایسه نیستند، وزنی کمتر از چند صد گرم دارد. سرعت پیشرفت در دنیای تکنولوژی دیوانه‌وار است و انسان امروزی چاره‌ای ندارد که پا به پای آن حرکت کند.

یکی از این پیشرفت‌های شگفت انگیر در دنیای فناروی قلم های نوری است. روزگارانی شما برای وارد کردن اطلاعات به سیستم کامپیوتری خود باید چند وقتی با موس و کیبورد کار می‌کردید تا دستتان راه بیفتد، یا برای ذخیره امضا یک مشتری در سیستم باید به اسکنر متوصل می‌شدید. اما حالا با استفاده از قلم نوری دیگر نیازی به تایپ و اسکنر برای ذخیره و نمایش مطالب ندارید.

قلم های نوری استفاده های متعددی دارند. از گرافیست‌ها تا معمارها و کسانی که با طراحی سر و کار دارند، تا کاربرد در اتوماسیون اداری، همه و همه از موارد استفاده قلم های نوری است. اما با آغاز بحث مدارس هوشمند، این ابزار الکترونیک جای خود را در بین مدرسان و معلم‌ها نیز باز کرد. آموزگاران عزیز با استفاده از این قلم‌ها دیگر مجبور به استفاده از گچ و تخته سیاه نبودند و به راحتی و با استفاده از قلم نوری می‌توانستند مطالب را برروی بورد الکترونیک نمایش دهند. درست است که گچ و تخته سیاه به نوعی نوستالژی چند نسل به حساب می‌آید، اما باید پذیرفت که استفاده از قلم نوری برای تدریس بسیار بهتر است.

به‌علاوه، امروزه و با وجود پاندمی کرونا، تدریس حضوری در تمام سطوح به حال تعلیق درآمده. حالا مدرسان عزیز، بخصوص برای تدریس رشته‌هایی همچون ریاضی، فیزیک، شیمی و… که نیاز به استفاده دائم از نمادهای علمی مختلف دارد، دچار دردسر شده اند. دردسری که به سادگی و با استفاده از قلم‌ های نوری قابل رفع است.

با توجه به خیل عظیم مدرسین و معلمینی که نیاز به خرید قلم های نوری دارند، بر آن شدیم تا به معرفی بهترین قلم های نوری برای تدریس بپردازیم. تا اساتید و مدرسین محترم، با دانش کافی اقدام به مرتفع ساختن نیاز خود کنند. با ما همراه باشید.

بهترین قلم های نوری برای تدریس

قلم نوری چیست؟

پیش از آن‌که سراغ معرفی بهترین قلم های نوری برویم، بهتر است نگاهی دقیق‌تری به این ابزار بیاندازیم. در دنیای کامپیوتر تمام ابزار جانبی جزوه دو دسته ورودی (input) و یا خروجی (output) هستند. ابزاری ورودی وظیفه ی ورود اطلاعات به کامپیوتر را برعهده دارند و ابزار خروجی نمایش آن را به کاربر. قلم نوری یک ابزار ورودی است.

قلم های نوری با هدف آسانی سازی ورود اطلاعات تصویری توسعه داده شده اند. روزگارانی یک معمار یا طراح برای ترسیم طرح خود چاره‌ای جز استفاده از موس (موشواره) نداشت، که دردسرهای خاص خود را دارد. هم‌چنین با الکترونیکی شدن بایگانی‌ها و محل نگهداری داده، برای ذخیره اطلاعاتی همچون امضا ارباب رجوع یا مشتری چاره‌ای جز اسکن کردن آن نبود. اما حالا با وجود قلم های نوری این کار به سادگی انجام می‌پذیرد. قلم نوری بنحوی جایگزین موس به حساب می‌آید. قلم های نوری دو نوع دارد.

انواع قلم نوری:

قلم نوری دو نوع دارد:

  • قلم نوری با نمایشگر: این نوع از قلم نوری در حقیقت قلم نوری به اضافه یک تبلت است. شما با اتصال قلم نوری به سیستم خود، مانیتور را به صفحه نمایش قلم انتقال می‌دهید و با استفاده از همان تبلت اطلاعات را به سیستم وارد و تغییرات را اعمال می‌کنید.
  • قلم نوری بدون نمایشگر: این مدل، شامل قلم نوری به علاوه یک صفحه است. منظور از صفحه سنسوری است که حرکت قلم روی آن برای سیستم کامپیوتری قابل تشخیص است. بدین صورت کامپیوتر شما حرکت قلم را تشخیص داده و اطلاعات ورودی ثبت و ضبط می‌شود. به نحوی این مدل از قلم های نوری ساز و کاری شبیه به موس دارند اما با آزادی عمل بیشتر.

هر کدام از این دسته‌ها برای گروه‌های مختلف کاربرد دارد. قلم نوری با نمایشگر بیشتر به کار طراحان صنعتی، گرافیست‌ها، نقاش‌ها، معمارها و در کل کسانی که با طراحی سر و کار دارند می‌آید. قلم های نوری بدون نمایشگر هم بیشتر در سیستم‌های اتوماسیون اداری و تدریس کاربرد دارد. البته در خرید قلم های نوری باید به مولفه‌های ساختاری آن توجه نمود.

مولفه های ساختاری قلم های نوری:

  • ابعاد: می‌توانید برای تدریس از قلم های نوری با ابعاد بزرگ استفاده کنید، اما اگر نمی‌خواهید هزینه زیادی بکنید، قلم های نوری با ابعاد کوچک‌تر انتخاب شما هستند.
  • محدوده فعال: هر قلم نوری یک محدوده ی فعال دارد که از ابعاد ویژگی مهم‌تری است. اگر ابعاد صفحه ی قلم نوری شما بزرگ باشد، اما محدوده ی فعال کوچکی داشته باشد عملا هزینه ی اضافه برای اندازه ی صفحه انجام داده‌اید.
  • حساسیت به فشار: این مولفه بیشتر به کار طراحان می‌آید. با فشار به قلم تونالیته و قطر رنگِ خطِّ قلم تغییر می‌کند.
  • رزولوشن یا دقت: واحد آن DPI است و همان‌طور که از اسمش پیداست، نشان دهنده ی دقت قلم در دریافت حرکات دست شماست.
  • نرخ پاسخگویی: نشان دهنده ی سرعت پاسخگویی قلم به حرکات دست شماست. این مولفه بیشتربه کار طراحان می‌آید.

حال که با ویژگی های مختلف قلم های نوری آشنا شدید، به نکات مهم برای خرید یک قلم نوری مناسب تدریس بپردازیم.

با این رعایت این نکات، پول خود را دور نریزید

در خرید هر وسیله ای مهم ترین نکته این است که پیش از اقدام به خرید، بدانید که نیاز شما چیست. به عنوان مثال در خرید قلم نوری، اگر شما یک طراح حرفه ای هستید باید قلمی را انتخاب کنید که کلیدهای میانبرش مناسب تکنیک نقاشی شما باشد. یا اگر صرفا قصد و نیت شما از خرید قلم تدریس است، خرید قلمی که تکنولوژی تشخیص زاویه دارد کاری بیهوده و خرج اضافه است. مهم ترین نکات در خرید قلم نوری برای آموزش عبارت است از:

  • اگر هدف تنها تدریس است نیاز به قلم نوری با نمایشگر ندارید.
  • در خرید قلم نوری، تنها روی یک برند تمرکز نکنید.
  • دقت و نرخ پاسخگویی چه برای امور آموزشی و چه طراحی مولفه‌ای مهم هستند.
  • نکاتی مانند گارانتی، امکان تعمیر و وجود نمایندگی معتبر تعمیر را در انتخاب برند موردنظرتان دخیل کنید.
  • برای تاکید بیشتر؛ بیش از خرید، نیازسنجی مهم ترین اصل برای جلوگیری از هدررفت پول شماست.

 قلم های نوری برای تدریس آنلاین و آموزش مجازی

حالا نوبت معرفی پیشنهادات ما به عنوان بهترین قلم های نوری برای تدریس است. اگر مقاله را تا اینجای کار دنبال کرده باشید، آشنایی کلی با قلم های نوری پیدا کردید، و با معرفی بهترین قلم برای تدریس الکترونیک و هوشمند می‌توانید با خیال راحت اقدام به خرید کنید. از مدلهای وکام که در واقع بهترین انتخاب هستند، میتوان گفت مدلهای پاربلو، هویون و ایکس پی پن به ترتیب اولویت بهترین مدلها برای انتخاب کاربران هستند.

  • قلم نوری اکس‌پی پن مدل Deco 01 V2:

این محصول شرکت اکس‌پی پن، از طریق رابط یواس‌پی به کامپیوتر شخصی شما متصل می‌شود. برروی این قلم دو کلید تعبیه شده که یکی از آن ها مود قلم را از نوشتن به پاک کردن تغییر می‌دهد. کاربرد کلید دیگر هم همانند کلیک راست ماوس است. این مدل می‌تواند با سیستم عامل اندروید هم کار کند. با اتصال قلم نوری مدل Deco 01 V2 به اندروید ۶ یا بالاتر می‌توانید به راحتی با گوشی یا تبلت از آن استفاده کنید. این قلم نوری ویژگی حساسیت به فشار با نرخ ۸۱۹۲ دارد.

قلم نوری اکس‌پی پن مدل Deco 01 V2

  • قلم نوری ایکس‌پی پن مدل Star G960 new:

ابعاد این قلم نوری ۱۰×۲۱۰×۳۱۰ و وزن این محصول ۴۹۸ گرم است. پرت اتصال آن به سیستم یو‌اس‌بی بوده و بر روی آن ۴ دکمه تعبیه شده است. این محصول قابلیت حساسیت به فشار به میزان ۸۱۹۲ دارد و در جعبه ی آن ده نوک قلم، یک قلم بدون باطری و ابزار جداکننده نوک ها از قلم وجود دارد.

قلم نوری ایکس‌پی پن مدل Star G960 new

  • قلم نوری اکس پی.پن مدل Star G640:

این قلم نیز از طریق پورت یو‌اس‌بی به دوایس شما متصل می‌شود. این قلم دارای ویژگی حساسیت به فشار با نرخ ۸۱۹۲ است. دقت این قلم نوری DPI ۰.۰۱± است. قلم این محصول دارای یک دکمه است که وظیفه ی سوییچ حالت قلم از نوشتن به پاک ‌کردن را بر عهده دارد، هم چنین قلم این مدل نیاز به باطری ندارد.

  • قلم نوری پاربلو مدل A610Plus

این محصول تولید سال ۲۰۱۹ میلادی است. رزلوشن آن DPI ۵۰۸۰ ، نرخ پاسخگویی PPS ۲۲۶ و دارای حساسیت به فشار با نرخ ۸۱۹۲ است. ابعاد خود محصول ۷×۲۴۰×۳۵۰ و ابعاد سطح فعال آن ۱۰×۶ اینچ است. بر روی قلم دو کلید و بر روی صفحه سنسور ۴ کلید تعبیه شده و از طریق پورت یو‌اس‌بی به دستگاه شما متصل ‌می‌شود. در طراحی قاب پشتی آن از پارچه استفاده شده تا به دستگاه خط و خش وارد نشود و در هنگام کار سر نخورد. در جعبه ی این محصول، دستکش مخصوص پاربلو، نوک اضافه، نگهدارنده قلم و دستما پاک کننده سطح قرار دارد.

قلم نوری پاربلو مدل A610Plus

  • قلم نوری هوئیون مدل HS64

این محصول از اتصال به دستگاه های اندرویدی پیشتیبانی می‌نماید که به کار مدرسان و معملن می‌آید. نحوه اتصال این دستگاه به کامپیوتر شخصی با سیم و با استفاده از کابل یو اس بی است. ۲۵۸ گرم وزن و ضخامت ۸ میلی متر دارد و جزو محصولات سبک بازار به حساب می‌آید. هم‌چنین قلم آن با نرخ ۸۱۹۲ حساس به فشار است.

 

جهت خرید بهترین قلم های نوری برای تدریس روی لینک زیر کلیک کنید:

خرید انواع قلم های نوری

 

قلم های نوری؛ بهترین انتخاب برای تدریس مجازی و هوشمند

پنچ محصول بالا جزو بهترین قلم های نوری برای تدریس در بازار ایران است که در انتخاب آنها ملاحظات مالی هم رعایت شده است. برای معلمان و اساتید گرامی که برای تدریس نیاز به ترسیم علائم علمی و فرمولی دارند، قلم های نوری بهترین انتخاب ممکن است. امید است که استفاده لازم از این مقاله را برده و در این ایام تدریس برای شما کمی آسان‌تر شود.

بازگشت به لیست

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *